ראה"מ: "יצירת הנורמליזציה קרה בתיווך הנשיא, הישג עצום לשלום וליציבות"

איתי גדסי No Comments on ראה"מ: "יצירת הנורמליזציה קרה בתיווך הנשיא, הישג עצום לשלום וליציבות"
פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפיאו Photo by Kobi Gideon / GPO
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בתופ פגישה מדינית חשובה עם שר החוץ האמריקני מייק פומפאו, נשאו ראש הממשלה ומזכיר המדינה הצהרה משותפת לתקשורת.

ראש הממשלה אמר בפתח ההצהרה: "ספרתי ואני חושב שזו פגישתנו ה-12 מאז שמונית למזכיר המדינה, וזה לא כולל עשרות רבות של שיחות טלפון. נפגשנו כאן בירושלים, בוושינגטון ובמקומות רבים אחרים. כל פגישה אופיינה באותה ברית חזקה של ערכים שאפיינה את הפעילות שלך ואת הפעילות של ממשל טראמפ, ושמחזקת אף יותר את הברית ההיסטורית בין ארה"ב לישראל".

ראש הממשלה הודה על הגברת הסנקציות על איראן: "יש שני דברים גדולים שקרו מאז פגישתנו האחרונה. הראשון הוא שעמדתם נגד התוקפנות של איראן והפעלתם את מנגנון החזרת הסנקציות (Snapback Sanctions). אני רוצה לשבח אותך על שעשיתם זאת. אני חושב שאנשים צריכים להבין שהעסקה עם איראן נכשלה בדיוק כפי שצפינו. לא רק שהיא לא הפחיתה את התוקפנות של איראן, היא תדלקה והגבירה אותה. מאז שהסכם הגרעין נחתם, ראינו את איראן יוצאת מתוך המערה שלה ומאכלת מדינה אחר מדינה, מכוונת נגד מדינות באמצעות רקטות וטרור, ביזה, שוד ורצח – בכל רחבי המזרח התיכון".

נתניהו תקף את מדיניות האו"ם כנגד איראן: "לראות את מועצת הביטחון לא רק שלא מצטרפת למנגנון החזרת הסנקציות האמריקני, אלא אף מתנגדת לו, או עומדת בשוליים ולא מאפשרת את החרם על משלוחי נשק לאיראן – בעצם מסכימה לזה, אני חושב שזה שערורייתי. משמעות הדבר שהמשטר הזה יקבל טנקים, כלי טיס, טילים ומערכות הגנה נגד מטוסים – להמשך מסע התוקפנות שלו ברחבי האזור והעולם. זה פשוט מגוחך. אני רוצה לברך אותך על שאתה עומד נגד זה – אנחנו עומדים לצדך".

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפיאו
Photo by Kobi Gideon / GPO

ראש הממשלה הזכיר את הסכם השלום ההיסטורי: "הדבר השני שקרה הוא היסטורי באותה מידה והוא השגת הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות – יצירת נורמליזציה מלאה בין ישראל ואיחוד האמירויות. זה קרה בתיווך הנשיא טראמפ, עם עזרתך, וזה הישג עצום לשלום וליציבות האזור. זה מבשר על עידן חדש שבו מדינות נוספות יוכלו להצטרף. דיברנו על זה ואני מקווה שיהיו לנו חדשות טובות בעתיד. ייתכן אפילו בעתיד הקרוב".

ראה"מ התייחס לסוגיית מכירת הנשק המתקדם לאמירויות: "אני חייב להגיד באופן ברור שההסכם הזה לא כלל את הסכמתה של ישראל לשום עסקת נשק. אני לא יודע על שום עסקת נשק שהוסכם עליה. ייתכן שהיא נשקלת. העמדה שלנו לא השתנתה. שמעתי שוב ממזכיר המדינה פומפאו התחייבות חזקה מאוד שבכל מצב, ארה"ב תבטיח את היתרון האיכותי של ישראל. זה הוכח במשך ארבעה עשורים של שלום עם מצרים ושניים וחצי עשורים של שלום עם ירדן. ארה"ב עמדה בהבטחה הזו ואין לי ספק שהיא תמשיך לעמוד בזה".

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפיאו
Photo by Kobi Gideon / GPO

עוד הוסיף ראש הממשלה נתניהו: "מזכיר המדינה דיבר על שיתוף הפעולה בנושא הקורונה. כמובן שארה"ב מובילה את העולם במאמץ הזה. ישראל עושה מאמץ משלה. אנחנו בודקים את האפשרות לשלב את המאמצים שלנו, לעבוד יחד על דרכים למציאת חיסון, בנוסף לדרכים אחרות להקל על המחלה הנוראית הזו. בתחום הזה כמו בכל תחום אחר, אין לנו חברים טובים מארה"ב. תודה לך אדוני מזכיר המדינה."



0 תגובות